22:59
Pz.Kpfw.I - Легкий танк (Німеччина) 1934

Pz.Kpfw.I Ausf.A - Легка броньована гусенична учбова машина (Німеччина) 1934
Pz.Kpfw.I Ausf.A - легка броньована гусенична учбова машина (Не офіційне позначення - PanzerKampfWagen I Ausf.A Ohne Aufbau або Krupp Traktor LaS.).
Виробники - Daimler-Benz, Henschel-Werke, Krupp, MAN, Rheinmetall-Borsig. Номер шасі - 8011-9000. Роки виробництва - лютий-квітень 1934 року. Виготовлені 15 одиниць. Екіпаж - 2 людини. Бойова маса машини - 3,5 тонни. Габаритні розміри (довжина, ширина, висота) - 4,02 / 2,06 / 1,15 метрів. Двигун - Krupp M305. Коробка зміни передач - 5 вперед / 1 назад. Максимальна швидкість - 37 км/год. Запас ходу - 145 км. Бронювання - 13 мм/27 градусів (лобова), 10 мм/0 градусів (бортова), 13 мм/15 градусів (корма), 6 мм/90 градусів (дах/днище).

Історія
Згідно з Версальською угодою, Німеччина не могла робити танки і інші броньовані машини. Тому, було прийнято рішення - побудувати 15 корпусів без надбудови, вежі і озброєння. У 1933 році, п'яти виробникам транспортних засобів, було запропоновано виготовити, по три машини. Для того, щоб приховати порушення договору, ці вироби позначалися, як сільськогосподарські тракторы.

Характерні особливості
Чисто гусенична машина, з вісьмома опорними катками (по чотири на кожен борт). Два додаткові катки, дещо більшого діаметру, опущені на землю, виконуючи роль направляючих коліс. На цьому учбовому танку, також було, по три підтримувальні ролики, на кожен борт. Перший каток мав пружинну підвіску з гідравлічним амортизатором, а інші встановлювалися попарно в листових ресорах із зовнішньою балкою. Ця балка нагадувала, що прототипом цієї машини, служила англійська танкетка Carden-Loyd.

Застосування
Ці машини, призначалися тільки для навчання танкістів. Навесні 1934 року, їх передали, в перші (дві) танкові полиці, а також в центри навчання - в Цоссені і Ордруфі.

Pz.Kpfw.I Ausf.A - Легкий кулеметний танк (Німеччина) 1934
Pz.Kpfw.I Ausf.A - легкий кулеметний танк (Не офіційне позначення - PanzerKampfWagen I Ausf.A (Sd.Kfz.101) або LaS (Vs.Kfz.617).).
Виробники - Daimler-Benz, Henschel-Werke, Krupp, MAN. Номер шасі - 9001-1477. Роки виробництва - липень 1934 року - червень 1936 року. Виготовлені 818 одиниць. Екіпаж - 2 людини. Бойова маса машини - 5,4 тонни. Габаритні розміри (довжина, ширина, висота) - 4,02 / 2,06 / 1,72 метрів. Двигун - Krupp M305. Коробка зміни передач - 5 вперед / 1 назад. Максимальна швидкість - 37 км/год. Запас ходу - 145 км. Засіб зв'язку - FuG2. Озброєння - 2 7,92-мм кулемета MG13 (розміщені у вежі). Кут горизонтального наведення - 360 градусів. Кут вертикального наведення - -12 / +18 градусів. Приціл - TZF2. Боєкомплект - 2250 патронів (SMK). Бронювання - корпус (лоб - 13 мм/27 градусів, борт - 13 мм/0 градусів, корма - 13 мм/15 градусів, дах/днище - 6 мм/90 градусів), надбудова (лоб - 13 мм/22 градусів, борт - 13 мм/22 градусів, корма - 13 мм/17 градусів, дах/днище - 6 мм/82-90 градусів), вежа (лоб - 13 мм/10 градусів, борт - 13 мм/22 градусів, корма - 13 мм/22 градусів, дах/днище - 8 мм/82-90 градусів), маска кулемета (лоб - 13 мм).

Історія
Pz.Kpfw.I Ausf.A був першим масовим німецьким танком. Первинне замовлення на 135 одиниць, видане фірмі Krupp, було збільшене, в січні 1934 року, на 450 машин, усім машинобудівним виробникам, залученим до виготовлення цього танка.

Характерні особливості
У Pz.Kpfw.I Ausf.A, використовувалося шасі попередньої машини, на корпус якої встановили відділення підвежі з вежею, зміщеною управо, що дозволило встановити для водія, двостулковий люк на лівому борту і даху відділення підвежі. Обидва кулемети, встановлені в одній масці. Для екіпажа з двох чоловік, було 5 оглядових шпар в надбудові і 6 у вежі. Вентиляція бойового відділення, була недостатньою і двигун повітряного охолодження перегрівався. Тому, в процесі виробництва, на даху кормового відділення, встановили всмоктуючі жалюзі і дві направляючі лопатки для відпрацьованого повітря.

Застосування
Перші Pz.Kpfw.I Ausf.A, поставили у вересні 1934 року. В липні 1935 року, учбовий центр мав в розпорядженні 475 машин. Нові танкові частини, формувалися з кадрів, навчених в існуючих частинах. Вони забирали з собою, свої Pz.Kpfw.I Ausf.A і до початку війни, ці танки опинилися в усіх танкових частинах. Танки застосовувалися в ході компанії в Польщі і у Франції, а у складі 40-го танкового батальйону, взяли участь в окупації Данії і Норвегії. З кінця 1940 року і впродовж наступного року, вони виводилися з усіх бойових частин. Востаннє, вони воювали в 1941 році у Фінляндії і Північній Африці.

Pz.Kpfw.I Ausf.B - Легкий кулеметний танк (Німеччина) 1935
Pz.Kpfw.I Ausf.B - легкий кулеметний танк (Не офіційне позначення - PanzerKampfWagen I Ausf.B (Sd.Kfz.101) або Maybach LaS.).
Виробники - Daimler-Benz, Henschel-Werke, Krupp, Wegmann. Номер шасі - 104708-16500. Роки виробництва - 1935 рік - червень 1937 року. Виготовлені 675 одиниць. Екіпаж - 2 людини. Бойова маса машини - 5,8 тонни. Габаритні розміри (довжина, ширина, висота) - 4,42 / 2,06 / 1,72 метрів. Двигун - Maybach NL38TR. Коробка зміни передач - 5 вперед / 1 назад. Максимальна швидкість - 40 км/год. Запас ходу - 170 км. Засіб зв'язку - FuG2. Озброєння - 2 7,92-мм кулемета MG13 (розміщені у вежі). Кут горизонтального наведення - 360 градусів. Кут вертикального наведення - -2 / +18 градусів. Приціл - TZF2. Боєкомплект - 2250 патронів (SMK). Бронювання - корпус (лоб - 13 мм/27 градусів, борт - 13 мм/0 градусів, корма - 13 мм/19 градусів, дах/днище - 6 мм/90 градусів), надбудова (лоб - 13 мм/22 градусів, борт - 13 мм/22 градусів, корма - 13 мм/0 градусів, дах/днище - 6 мм/83-90 градусів), вежа (лоб - 13 мм/10 градусів, борт - 13 мм/22 градусів, корма - 13 мм/22 градусів, дах/днище - 8 мм/82-90 градусів), маска кулемета (лоб - 13 мм).

Історія
Коли з'ясувалося, що потужність мотора Pz.Kpfw.I Ausf.A недостатня, та і до того ж він ще і перегрівався, то ту ж вежу, помістили на подовжене шасі, спочатку створене для командирської машини Pz.Bef.Wg.

Характерні особливості
Pz.Kpfw.I Ausf.B, мав подовжене, в порівнянні з Pz.Kpfw.I Ausf.A, шасі. Ходову частину змінили, додавши п'ятий опорний каток, а направляюче колесо підняли. Підтримувальних роликів, стало чотири. Дах корми - переробили. Переконструювали повітрозабірники. Вежа і надбудова, залишилася як у Pz.Kpfw.I Ausf.A.

Застосування
Основні постачання в танкові частини, сталися в 1935-1940 роках. З другої половини 1940 року, почалося виведення танків із стройових частин і до моменту нападу на СРСР, в танкових полицях, їх налічувалися всього 774 одиниці. Їх залишили, як машини командирів рот і батальйонів протитанкових САУ. У 1943 році, ці командири скаржилися на їх щонайповнішу непридатність для цього завдання.

Pz.Kpfw.I Ausf.B - Легка броньована машина технічного обслуговування (Німеччина) 1936
Pz.Kpfw.I Ausf.B - легка броньована машина технічного обслуговування (Не офіційне позначення - PanzerKampfWagen I Ausf.B Ohne Aufbau або InstandsetzungsKraftWagen I.).
Виробники - Daimler-Benz, Henschel-Werke, Krupp, MAN, Wegmann. Номер шасі - 10478-16500. Роки виробництва - 1936 рік - листопад 1938 року. Виготовлені 164 одиниць. Екіпаж - 2 людини. Бойова маса машини - 4,0 тонни. Габаритні розміри (довжина, ширина, висота) - 4,42 / 2,06 / 1,35 метрів. Двигун - Maybach NL38TR. Коробка зміни передач - 5 вперед / 1 назад. Максимальна швидкість - 40 км/год. Запас ходу - 170 км. Бронювання - 13 мм/27 градусів (лобова), 13 мм/0 градусів (бортова), 13 мм/19 градусів (корма), 6 мм/90 градусів (дах/днище).

Історія
побудовані для обслуговування і ремонту військової гусеничної техніки, в усіх бронетанкових ротах.

Характерні особливості
З корпусу Pz.Kpfw.I Ausf.B, зняли вежу і надбудову. Броня даху корми, була залишена, для захисту силового агрегату.

Застосування
Полягали у відділеннях ремонту і відновлення, в танкових ротах, до 1941 року, коли їх визнали, малопідхожими для цієї ролі. З середини 1940 року, вони використовувалися, в основному, для навчання.

Kl.Bef.Wg - Мала броньована командирська машина (Німеччина) 1935
Kl.Bef.Wg - мала броньована командирська машина (Не офіційне позначення - Kleine PanzerBefehlsWagen Кl.Bef.Wg (Sd.Kfz.265).).
Виробники - Daimler-Benz. Номер шасі - 9406-9430 і 10478-15200. Роки виробництва - 1935-1937 роки. Виготовлені 184 одиниці + 6 - на базі Pz.Kpfw.I Ausf.A. Екіпаж - 3 людини. Бойова маса машини - 5,9 тонни. Габаритні розміри (довжина, ширина, висота) - 4,42 / 2,06 / 1,99 метрів. Двигун - Maybach NL38TR. Коробка зміни передач - 5 вперед / 1 назад. Максимальна швидкість - 40 км/год. Запас ходу - 170 км. Засіб зв'язку - FuG2 і FuG6. Озброєння - 1 7,92-мм кулемет MG13 (розміщений в рубці), або 1 7,92-мм кулемет MG34 (розміщений в рубці). Приціл - Kg.ZF2. Боєкомплект - 900 патронів (SMK). Бронювання - корпус (лоб - 13 мм/25 градусів, борт - 13 мм/0 градусів, корма - 13 мм/20 градусів, дах/днище - 6 мм/90 градусів), рубка (лоб - 13 мм/23 градусів, борт - 13 мм/23 градусів, корма - 13 мм/20 градусів, дах/днище - 8 мм/90 градусів).

Історія
Створена як мала командирська машина. Pz.Kpfw.I Ausf.A, мав лише радіоприймач, а нова машина отримала і передавач. Забезпечено місце радистові. Декілька машин перероблені з Pz.Kpfw.I Ausf.A. Для Kl.Рz.Bef.Wg, створено нове шасі, спільне з Pz.Kpfw.I Ausf.B.

Характерні особливості
Рубка цієї машини, побудована, шляхом збільшення висоти бортових броньових листів. Єдине озброєння - це кулемет в кульовій установці. Перші машини, мали двостулковий люк в даху рубки, згодом замінений чотирикутним куполом з оглядовими шпарами. Після польської кампанії, лоб корпусу, рубки і куполи, додатково заброньований 15-мм бронею. Деякі машини, отримали 12-мм додаткову броню в нижній частині лоба корпусу.

Застосування
У 1935-1940 роках, поступили в розпорядження командирів танкових рот, батальйонів і бригад. З кінця 1940 року, вилучалися з ланки роти, залишаючись до кінця 1942 року, в штабах більш високої ланки. З 1940 року, використовувалися у батальйонах зв'язку і як машини спостерігачів в артилерійських полицях танкових дивізій.

Mun.Schl auf Pz.Kpfw.I Ausf.A - Транспортер боєприпасів (Німеччина) 1939
Mun.Schl auf Pz.Kpfw.I Ausf.A - транспортер боєприпасів (Не офіційне позначення - MunitionsSlepper auf PanzerKampfWagen I Ausf.A (Sd.Kfz.111) або Garat 35.).
Номер шасі - 8011-10477. Роки виробництва - вересень 1939 року. Виготовлені 51 одиниця. Екіпаж - 2 людини. Бойова маса машини - 5,0 тонни. Габаритні розміри (довжина, ширина, висота) - 4,02 / 2,06 / 1,4 метрів. Двигун - Krupp M305. Коробка зміни передач - 5 вперед / 1 назад. Максимальна швидкість - 37 км/год. Запас ходу - 95 км. Бронювання - 13 мм/27 градусів (лобова), 10 мм/0 градусів (бортова), 13 мм/15 градусів (корма), 6 мм/90 градусів (дах/днище).

Історія
Цей транспортер, призначався для підвезення боєприпасів танкам, під час бою.

Характерні особливості
Демонтована вежа Pz.Kpfw.I Ausf.A. Дах надбудови, захищав екіпаж і боєкомплект.

Застосування
Ці машини, поступали в танкові роти. Використовувалися, в ході боїв в Польщі і у Франції.

sIG.33 (Sf) - Важке самохідне піхотне знаряддя (Німеччина) 1940
sIG.33 (Sf) - важке самохідне піхотне знаряддя (Не офіційне позначення - 15cm sIG.33 (Sf) auf Pz.Kpfw.I Ausf.B.).
Виробники - Altmärkische Kettenfabrik. Номер шасі - 10478-16500. Роки виробництва - лютий 1940 року. Виготовлені 38 одиниці. Екіпаж - 4 людини. Бойова маса машини - 8,5 тонни. Габаритні розміри (довжина, ширина, висота) - 4,67 / 2,06 / 2,08 метрів. Двигун - Maybach NL38TR. Коробка зміни передач - 5 вперед / 1 назад. Максимальна швидкість - 40 км/год. Запас ходу - 140 км. Озброєння - 1 150-мм піхотне знаряддя 15cm sIG.33 L/11. Кут горизонтального наведення - 12,5 градусів (вліво) і 12,5 градусів (управо). Кут вертикального наведення - -4 / +75 градусів. Приціл - Rblf.36. Бронювання - корпус (лоб - 13 мм/27 градусів, борт - 13 мм/0 градусів, корма - 13 мм/19 градусів, дах/днище - 6 мм/90 градусів), надбудова (лоб - 13 мм/22 градусів, борт - 13 мм/22 градусів, корма - 13 мм/0 градусів, дах/днище - 6 мм/83-90 градусів), щит (лоб - 10 мм/0-25 градусів, борт - 10 мм/0 градусів (корма, дах і днище - відкриті)).

Історія
Засіб безпосередньої підтримки піхоти, здатний рухатися у бойових порядках.

Характерні особливості
З корпусу танка Pz.Kpfw.I Ausf.B, прибрані вежа і надбудова і встановлений коробчатий щит для знаряддя, відкритий згори і ззаду. 150-мм знаряддя, встановлено на власному лафеті.

Застосування
Ця САУ, поступила на озброєння 701-706 рот самохідних важких танкових дивізій, перед наступом на Бельгію і Францію, яке відбулося в травні-червні 1940 року. Деякі sIG.33 (Sf), залишалися до середини 1943 року, в 704-му дивізіоні важких піхотних знарядь 5-ої танкової дивізії, в СРСР.

Pz.Kpfw.I Ausf.C - Легка гусенична розвідувальна машина (Німеччина) 1942
Pz.Kpfw.I Ausf.C - легка гусенична розвідувальна машина (Не офіційне позначення - PanzerKampfWagen I Ausf.C (Sd.Kfz.101) або Pz.Kpfw nA (VK601).).
Виробники - Krauss-Maffei. Номер шасі - 150101-150140. Роки виробництва - липень-грудень 1942 року. Виготовлені 40 одиниць. Екіпаж - 2 людини. Бойова маса машини - 8,0 тонни. Габаритні розміри (довжина, ширина, висота) - 4,19 / 1,92 / 1,94 метрів. Двигун - Maybach HL45P. Коробка зміни передач - 8 вперед / 2 назад. Максимальна швидкість - 79 км/год. Запас ходу - 300 км. Засіб зв'язку - FuG5. Озброєння - 1 7,92-мм кулемет MG34 (розміщений у вежі) і 1 кулемет EW141 (розміщений у вежі). Кут горизонтального наведення - 360 градусів. Кут вертикального наведення - -10 / +20 градусів. Приціл - TZF10. Бронювання - корпус (лоб - 30 мм/20 градусів, борт - 20 мм/0 градусів, корма - 20 мм/30 градусів, дах/днище - 10 мм/90 градусів), надбудова (лоб - 30 мм/10 градусів, борт - 20 мм/0 градусів, корма - 20 мм/15 градусів, дах/днище - 10 мм/82,5-90 градусів), вежа (лоб - 30 мм/13 градусів, борт - 20 мм/24 градусів, корма - 20 мм/6,5 градусів, дах/днище - 10 мм/80-90 градусів), маска кулемета (лоб - 30 мм).

Історія
Призначався спочатку для ПДВ, як швидкохідні розвідувальні машини. Подальший розвиток Pz.Kpfw.I, з посиленим бронюванням. 15 вересня 1939 року, фірма Krauss-Maffei, отримала замовлення на розробку шасі, а Daimler-Benz - на надбудови і вежі. Після випробувань єдиного виготовленого прототипу, було вирішено істотно переробити ходову частину. Спочатку передбачалося забезпечити гусениці, самосмазывающимися пальцями, але зупинилися на сухих. Для наступного прототипу, VK602, планувалася установка, потужнішого двигуна - Maybach HL61.

Характерні особливості
У Pz.Kpfw.I Ausf.C, була абсолютно інша конструкція, порівняно з Pz.Kpfw.I Ausf.A і Pz.Kpfw.I Ausf.B. Торсіонна підвіска катків, дозволяла досягти високої швидкості руху. Водій отримав оглядовий прилад в лобовому листі і другий - ліворуч. Командирська вежа, була обладнана перископами кругового огляду для командира, що мав до того ж, телескопічний приціл. Головне озброєння - великокаліберний (13,2-мм, або 15-мм) кулемет EW141, у спарці з MG34.

Застосування
Два такі танки, на початку 1943 року, поступили в 1-у танкову дивізію, яка базувалася в СРСР, для випробувань у бою. Інші 38, потрапили в резервні частини 58-го резервного танкового корпусу, влітку 1944 року.

4,7cm PaK (t) - Легка протитанкова САУ (Німеччина) 1940
4,7cm PaK (t) - легка протитанкова САУ (Не офіційне позначення - 4,7cm PaK (t) auf PanzerKampfWagen I Ausf.B або PanzerJager.).
Виробники - Daimler-Benz, Skoda. Номер шасі - 10470-16500. Роки виробництва - березень 1940 року - лютий 1941 року. Виготовлені 202 одиниці. Екіпаж - 3 людини. Бойова маса машини - 6,4 тонни. Габаритні розміри (довжина, ширина, висота) - 4,42 / 2,06 / 2,25 метрів. Двигун - Maybach NL38TR. Коробка зміни передач - 5 вперед / 1 назад. Максимальна швидкість - 40 км/год. Запас ходу - 140 км. Озброєння - 1 47-мм гармата 4,7cm PaK (t) L/43,4. Кут горизонтального наведення - 17,5 градусів (вліво) і 17,5 градусів (управо). Кут вертикального наведення - -8 / +12 градусів. Приціл - ZF2/30. Боєкомплект - 80 снарядів. Бронювання - корпус (лоб - 13 мм/27 градусів, борт - 13 мм/0 градусів, корма - 13 мм/17 градусів, дах/днище - 6 мм/90 градусів), надбудова (лоб - 13 мм/22 градусів, борт - 13 мм/22 градусів, корма - 13 мм/0 градусів, дах/днище - 6 мм/90 градусів), щит (лоб - 14,5 мм/27 градусів, борт - 14,5 мм/27 градусів (корма, дах і днище - відкриті)).

Історія
Створена, як протитанкова САУ, захищена бронею. Це перша, з німецьких доопрацювань в САУ, застаріваючих машин.

Характерні особливості
Використана база легкого танка Pz.Kpfw.I Ausf.B, з якого була знята вежа і дах надбудови. Щит, відкритий ззаду і згори, встановлений на надбудові. Чеська гармата фірми Skoda, встановлена за щитом на балці.

Застосування
Дані САУ, поступили в п'ять армійських загонів винищувачів танків, які вступили у битви у Бельгії і Франції, в 1940 році. Воювали на багатьох фронтах, до кінця 1943 року.

Pz.Kpfw.I Ausf.F - Піхотний штурмовий танк (Німеччина) 1942
Pz.Kpfw.I Ausf.F - піхотний штурмовий танк, з протиснарядною бронею (Не офіційне позначення - PanzerKampfWagen I Ausf.F або Pz.Kpfw.I nA Veratkt (VK1801).).
Виробники - Krauss-Maffei. Номер шасі - 150301-150330. Роки виробництва - квітень-грудень 1942 року. Виготовлені 30 одиниць. Екіпаж - 2 людини. Бойова маса машини - 21,0 тонни. Габаритні розміри (довжина, ширина, висота) - 4,38 / 2,64 / 2,05 метрів. Двигун - Maybach HL45P. Коробка зміни передач - 4 вперед / 1 назад. Максимальна швидкість - 25 км/год. Запас ходу - 150 км. Засіб зв'язку - FuG5. Озброєння - 2 7,92-мм кулемета MG34 (розміщені у вежі). Кут горизонтального наведення - 360 градусів. Кут вертикального наведення - -10 / +20 градусів. Приціл - TZF8. Бронювання - корпус (лоб - 80 мм/20 градусів, борт - 50 мм/0 градусів, корма - 50 мм/14 градусів, дах/днище - 25 мм/90 градусів), надбудова (лоб - 80 мм/10 градусів, борт - 50 мм/0 градусів, корма - 50 мм/10 градусів, дах/днище - 25 мм/90 градусів), вежа (лоб - 80 мм/0 градусів, борт - 50 мм/10 градусів, корма - 50 мм/10 градусів, дах/днище - 25 мм/90 градусів), маска кулемета (лоб - 80 мм).

Історія
Цей танк, являє собою подальший розвиток Pz.Kpfw.I, з максимально можливою тол­щиной броні. Замовлення на 30 машин, видане 22 грудня 1939 року, було виконано. Додаткове замовлення на 100 одиниць - скасовано. Перша ма­шина, VK1802, отримала преселекторну коробку передач.

Характерні особливості
Опорні катки, розташовані в шахів­ном порядку. Підвіска торсіонна. Броня захищала від снарядів, майже усіх існуючих протитанкових знарядь. У даху баш­ні, розміщені п'ять перископів командира і бінокулярний телі­скопический приціл для кулемета. Оглядовий прилад водія з ковзаючою заслінкою, знаходиться в лобовому листі надбудови, а в її даху зліва від водія, є перископ.

Застосування
8 танків, на початку 1943 року, поступили в 1-у танкову дивізію. Ще в липні 1943 року, 12-а танкова дивізія, мала три справних танка.

Pz.Kpfw.II - Легкий танк (Німеччина) 1937

Історія
Це останні зразки дослідних серій. Вони отримали звичний для Pz.Kpfw.II вигляд. Pz.Kpfw.II Ausf.C зберіг 13-мм броню машини Pz.Kpfw.II Ausf.B. Pz.Kpfw.II Ausf.A став першим серійним танком Pz.Kpfw.II. Його випускали з липня 1937 року. Pz.Kpfw.II Ausf.B, стали випускати з грудня того ж року, а Pz.Kpfw.II Ausf.C - з червня 1938 року.

Просмотров: 104 | Добавил: Купчинский | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar