23:31
КБ-520 Т-54 - Середній танк (СРСР) 1946

Категорія бронетехніки - танк. Субкатегорія танка - середній танк. Тип шасі - гусеничне. БТОТ (озброєння) - гарматно-кулеметне. Категорія двигуна - дизельний. Тип трансмісії - ГМТ.

Загальні відомості
У 1944 році, коли серійно випускався танк Т-44, Харківське конструкторське бюро, яке було евакуйовано в місто Нижній Тагіл, отримало завдання, приступити до розробки нової бойової машини. Враховуючи короткі терміни, які були відведені на проектно-конструкторські роботи (серійний випуск нових танків, планувалося почати в другій половині 1945 року), було прийнято рішення, взяти за основу, корпус існуючого танка Т-44, підсиливши його лобове бронювання, до 100 мм.
В 1945 році, був виготовлений досвідчений зразок нового танка (Об'єкт 137). У відділенні управління, було змінено розташування приладів спостереження механіка-водія. Замість оглядової щілини, в лобовій плиті корпусу, безпосередньо, перед люком, з'явилися два перископа. Таке рішення, позитивно позначилося на міцності передньої верхньої плити і поліпшило огляд місцевості, з місця механіка-водія.
Найбільш істотним змінам, піддалося бойове відділення - на танк була встановлена, нова вежа, з новою гарматою. Вежа виконувалася, методом лиття, що дозволило, надати їй, найкращу балістичну форму. Товщина лобової броні частині башти, досягала, майже 200 мм. Дах в задній частині башти, виконаний, з двох зварених броньових плит, з люками. Технологія лиття веж і окремих деталей корпусу танка, в кінці 1940-х - початку 1950-х років, була добре вивчена і широко поширена. Однак, вежа нового танка, була одним з кращих зразків, конструкції цього типу.
У вежі кругового обертання, була встановлена нова, більш потужна, танкова гармата - Д-10Т, калібру 100 мм. Наведення гармати в горизонтальній площині, здійснювалося, за допомогою електричного приводу, а у вертикальній - ручного. З гарматою, був спарений кулемет, калібру 7,62 мм, який розміщувався праворуч, від стовбура знаряддя. Гармата ділила бойове відділення, на дві частини. Зліва знаходилося місце навідника, ззаду (трохи вище) - місце командира танка, а праворуч, розташовувався заряджаючий.
У розпорядженні навідника, мався оптичний приціл-далекомір ТШ-2.22, з допомогою якого, відстань до цілі, з певною висотою, розраховувалася на підставі її величини в окулярі. Для ведення спостереження за місцевістю, навідник отримав, додатково, один перископ. Командир танка, міг вести спостереження, через оптичні прилади, вмонтовані в командирській башточці, яка могла обертатися, незалежно, від обертання башти танка. Для підтримання зв'язку, командир користувався радіостанцією Р-113. Заряджаючий, також мав у своєму розпорядженні, один перископ кругового обертання. Поряд з люком заряджаючого на вежі, був встановлений 12,7-мм зенітний кулемет ДШК. Попереду праворуч, на даху вежі, мався, прикритий броньовим куполом, вентилятор, для витяжки з бойового відділення, порохових газів, так як гармата, не мала системи продувки стовбура, після пострілу. Як і на інших танках того періоду, Т-54, не мав системи стабілізації озброєння.
Певні зміни, торкнулися і силового відділення. Замість старого дизеля В-2, на машині, була встановлена, його модернізована модель - В-54 (V-образний, 12-циліндровий дизель, рідинного охолодження, потужністю 520 к. с.). Запуск двигуна, здійснювався, з допомогою електричного стартера, але можливий був і аварійний пуск, за допомогою стисненого повітря. Силова передача, залишилася такою ж, як і на Т-44, але з планетарним механізмом повороту.
На Т-54, збереглася і ходова частина, його попередника. Збільшення маси танка (до 35,4 тонн), не спричинило за собою, необхідність посилення торсіонних валів. Питомий тиск на грунт, також змінився (в допустимих межах).
У квітні 1946 року, танк Т-54, прийняли на озброєння, а в наступному році, почалося його серійне виробництво. Вже тепер, після десятиліть, можна з упевненістю сказати, що в той час, коли Т-54 поступив на озброєння частин Радянської Армії, він значно перевершував, всі існуючі танки свого класу.
У 1951 році, на танку була встановлена, лита (напівсферична) вежа, без зворотних скосів, з поліпшеним ущільненням погона і пристроєм для кріплення мінного трала. Модель Т-54 зразка 1951 року, одержала поширення, за межами СРСР і провадилася за ліцензією в Польщі, Чехословаччині та Китаї.
Всього, з 1947 по 1958 рік, було зроблено, близько 17000 танків Т-54, всіх модифікацій.
Танки Т-54, перебували на озброєнні в арміях країн - учасниць колишньої організації Варшавського договору. Крім того, вони поставлялися в Албанію, Конго, Єгипет, Ефіопію, Фінляндію, Гвінею, Анголу, Гвінею-Бісау, Індію, Лаос, Північну Корею, Лівію, Малі, Марокко, Мозамбік, Монголію, Нікарагуа, Нігерію, Пакистан, Сомалі, Судан, Сирію, Уганду, В'єтнам, Ємен, Югославію, Афганістан, Алжир, Бенін, Центрально-Африканську Республіку, Того, Ірак, Замбію і Зімбабве.
Як ні один інший танк післявоєнного періоду, Т-54, має багату бойову біографію. У складі єгипетської і сирійської армії, Т-54, брали участь в арабо-ізраїльських війнах 1956, 1967, 1973 і 1982 років. У 1971 році, вони воювали, в складі індійських військ, проти пакистанців. У 1980-1988 роках, танки Т-54, брали участь у бойових діях, на ірано-іракському фронті. Під час сомалийско-ефіопського конфлікту, в 1978 році, Т-54, перебували на озброєнні, обох сторін. На початку 1970-х років, танки Т-54, широко застосовувалися Народно-визвольною армією ДРВ, проти американців і військ Південного В'єтнаму, а в 1979 році, відображали вторгнення китайських військ.

Модифікації (Т-54)
Об'єкт 137 - дослідний зразок танка Т-54.1. Країна - СРСР.
Об'єкт 137Г - дослідний зразок танка Т-54А. Країна - СРСР.
Об'єкт 137Г2 - дослідний зразок танка Т-54Б. Країна - СРСР.
Об'єкт 137ГК - дослідний зразок танка Т-54АК. Країна - СРСР.
Об'єкт 137К - дослідний зразок танка Т-54К. Країна - СРСР.
Об'єкт 137КЦ - дослідний зразок танка Т-54БК. Країна - СРСР.
Об'єкт 137М - дослідний зразок танка Т-54М. Країна - СРСР.
Об'єкт 139 - дослідний зразок танка Т-54М. Країна - СРСР.
Об'єкт 141 - досвідчена модифікація Т-54. Країна - СРСР.
Об'єкт 485 - досвідчена модифікація Т-54. Країна - СРСР.
Об'єкт 614 - досвідчена модифікація Т-54. Країна - СРСР.
ПТКР Кастет - модифікація Т-54 (Відмінності: 9К116 Кастет.). Країна - СРСР.
Т-54.1 зразка 1946 року - прототип танка Т-54. Країна - СРСР.
Т-54.2 зразка 1949 року - прототип танка Т-54. Країна - СРСР.
Т-54.3 зразка 1951 року - прототип танка Т-54. Країна - СРСР.
Т-54AD - польська модифікація Т-54. Країна - Польща.
Т-54AM - польська (командирська) модифікація Т-54А. Країна - Польща.
Т-54Е - єгипетська модифікація Т-54 (Т-55). Єгипет.
Jaguar - китайська модифікація Т-54 (Т-55 і Type 59). Країна - Китай.
Ramses 2 (رمسيس 2) - єгипетська модифікація Т-54 (Т-55). Єгипет.
Ti-67 - ізраїльська модифікація Т-54 (Т-55) (Відмінності: 105-мм нарізна гармата L7.). Країна - Ізраїль.
Type 59 - китайська модифікація Т-54А. Країна - Китай.
Type 62 - китайська модифікація Т-54. 1963-1989 роки. Країна - Китай.
Т-54А - модифікація Т-54. Країна - СРСР.
Т-54АГМ - українська модифікація Т-54 (Т-55, Т-62 і Type 59). Країна - Україна.
Т-54АК - командирська модифікація Т-54А. Країна - СРСР.
Т-54АМ - модифікація Т-54А. Країна - СРСР.
Т-54Б - модифікація Т-54. Країна - СРСР.
Т-54БК - командирська модифікація Т-54Б. Країна - СРСР.
Т-54К - командирська модифікація Т-54. Країна - СРСР.
Т-54М - модифікація Т-54. Країна - СРСР.
Т-54М - модифікація Т-54. Країна - СРСР.
Т-54МК - командирська модифікація Т-54М. Країна - СРСР.

Тактико-технічні характеристики (Т-54)
Екіпаж - 4 людини.
Максимальний кут підвищення знаряддя - +17 градусів.
Максимальний кут відміни гармати - -5 градусів.
Максимальна дальність стрільби - 9400 метрів.
Довжина (c гарматою вперед) - 9000 мм.
Довжина (по корпусу) - 6040 мм.
Ширина (загальна) - 3270 мм.
Ширина (по гусеницях) - ? мм.
Висота (по даху вежі) - 2400 мм.
Бойова маса - 36000 кг.
Бронювання вежі - 203 мм (лоб), 150 мм (борт), 64 мм (корма) і ? мм (дах).
Бронювання корпусу - 97-99 мм (лоб), 20-79 мм (борт), 46 мм (корма) і ? мм (днище).
Подоланна стінка - 0,8 метра.
Максимальний кут підйому - 60 відсоток.
Максимально-допустимий крен - ? відсотків.
Подоланний рів - 2,7 метра.
Подоланний брід - 1,4 метра.
Подоланний брід (з підготовкою) - 5 метрів.
Ширина колії - 2640 мм.
Діаметр опорного катка - ? мм.
Основне озброєння, складається з 1 100-мм гармати Д-10Т (Боєкомплект - 34 снаряди.).
Додаткове озброєння, складається з 1 7,62-мм співісного кулемета СГМТ (Боєкомплект - ? патронів.).
Силова установка - 1 дизельний двигун V12 В-54 (520 к. с.).
Питома потужність - 14,44 к. с./тонну.
Перебуває на озброєнні країн: Алжир, Ангола, Афганістан, Бангладеш, Боснія та Герцеговина, В'єтнам, Вірменія, Гвінея, Еритрея, Ефіопія, Єгипет, Ємен, Замбія, Зімбабве, Ізраїль, Індія, Ірак, Іран, Казахстан, Камбоджа, КНР, КНДР, Конго, Куба, Лаос, Ліван, Лівія, Мавританія, Малі, Мозамбік, Монголія, Намібія, Нікарагуа, Пакистан, Перу, Республіка Конго, Руанда, Судан, Танзанія, Того, Уганда, Фінляндія.
Статус: роки виробництва - 1947-1958 (17 000 одиниць), роки експлуатації - з 1948.

Просмотров: 122 | Добавил: Купчинский | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar