11:04
Ан-2 - сімдесят років виробництва (Україна / Польща / Китай)

Ан-2 - легкий багатоцільовий літак (мирного призначення). Літак виконаний за схемою - розчалювальний біплан. (У середині минулого століття, літаки подібної конфігурації, практично, не зустрічалися - тим не менш, літак Ан-2, довів свою високу ефективність.)
Проектування літака Ан-2, було розпочато, у 1940 році, видатним українським авіаконструктором - О. К. Антоновим. (Одночасно, розроблявся, інший літак - ОКА-38 Боцюн, прототипом для якого, у свою чергу, став німецький Fieseler Fi.156 Storch.)
6 березня 1946 року, було створено, нове самостійне конструкторське бюро - ОКБ-153.
31 серпня 1947 року, здійснив, свій перший політ, прототип, одного з найбільш вдалих літаків у світовому авіабудуванні - СХА-1 (легкий транспортний літак, з двигуном АШ-62ІР). Льотчик-випробувач - П. Н. Володін.
Опрацьовувалася установка, наступних авіаційних двигунів: АШ-21 (потужністю, 500-720 к. с.); АШ-62ІР (потужністю, 820-1000 к. с.). (О. К. Антонов, наполягав, на використанні у літаку Ан-2, більш потужного двигуна АШ-62ІР, який і став встановлюватися, на серійних машинах.)
Літак випробовувався, у двох варіантах виконання: транспортний (СХА-1); сільськогосподарський (СХА-2).
У липні 1948 року, випробування нового літака, завершилися і він був прийнятий, до серійного виробництва (з двигуном АШ-62ІР).
За результатами проведених випробувань, виявлена можливість, використання Ан-2, у різних цілях: водний, десантний, лісопожежний, пасажирський, санітарний, сільськогосподарський, транспортний. (Тому, було збільшено, повне навантаження літака - з 1320 кг до 2000 кг.)
Серійне виробництво літака Ан-2, було організовано, на Київському Авіаремонтному Заводі №473.
6 вересня 1949 року, здійснив, свій перший політ, серійний Ан-2 (СХА-3) (легкий транспортний літак, з двигуном АШ-62ІР). Льотчик-випробувач - Г. І. Лисенко.
У серпні 1949 року - травні 1950 року, була випущена, нульова серія, з чотирьох літаків, які піддалися, ретельним випробуванням. За їх результатами, у конструкцію літака Ан-2, внесли такі зміни: повітряний гвинт АВ-9.Н.21 (с прямыми лопатями), був замінений на В-509.А.Д.7 (з шаблевидними лопатями); встановлення ліхтаря кабіни пілота, стало балконного типу.
Біпланна схема літака Ан-2, наділена потужною механізацією крил, що дозволило, досягти дуже малої злітної / посадкової швидкості. (Така конструкція, забезпечила застосування літака, на будь-яких майданчиках, включаючи рівнинну місцевість.)
(До цього, подібні маневри, могли здійснювати легкі літаки, з потужністю двигуна - 100-200 к. с.: По-2; У-2; Як-12.)
З 1956 року, літак Ан-2, випускається у Китайській Народній Республіці (випуск триває, понині). Виробництво Ан-2 (Фонг Шу 2 / Юншучжі-5 (Y-5)), було налагоджено, на підприємствах NAMC (Nanhang Aircraft Manufacturing Corporation) і SAMC (Shijiazhuang Aircraft Manufacturing Corporation).
З 1959 року, літак Ан-2, випускається у Польщі (випуск продовжувався, до 2002 року). Виробництво Ан-2 (An-2), було налагоджено, на підприємстві PZL Mielec (Polskie Zakłady Lotnicze Mielec).
Експлуатація літаків Ан-2, розпочалася, з серпня 1948 року і триває досі (початок 2016 року), у п'ятдесяти країнах світу.
У країнах Соціалістичного табору і СРСР, до моменту розпаду, на літаках Ан-2, було перевезено, близько чотирьох сотень мільйонів пасажирів, виконувалося 95 відсотків, авіахімробіт, оброблялося, щорічно, сто мільйонів гектарів, полів і лісів.
Ан-2 - масовий літак, з багатьма варіантами виконання, але зі збереженням, його основних, конструктивних схем.
Металева конструкція
Фюзеляж, крила, каркас - із сплаву алюмінію з міддю, марки Д16.Т (Межа міцності (механічне напруження, вище якого, відбувається руйнування матеріалу) = 41-43 кгс/мм2.) і марки Д16.АТ (з полотняною обшивкою крил, рулів, закрилків і елеронів).
Силова конструкція для кріплення двигуна - із сталі, марки 30.Х.Г.С.А. (Межа міцності (механічне напруження, вище якого, відбувається руйнування матеріалу) = 140 (±10) кгс/мм2.).
Шасі - із сталі, марки 30.Х.Г.С.А. (Межа міцності (механічне напруження, вище якого, відбувається руйнування матеріалу) = 140 (±10) кгс/мм2.).
Стрічки-розчалювання - із сталі, марки 45.А (Межа міцності (механічне напруження, вище якого, відбувається руйнування матеріалу) = 700-900 кгс/см2). (Діаметр: несучі стрічки - 14 мм; підтримувальні стрічки - 11 мм.)
Фюзеляж
Тип - напівмонокок (балковий / стрінгерний).
Шпангоути - листові (з відбортовками). Обшивка - працююча (товщина - 0,6-1,2 мм).
Товщина обшивки у передній частині фюзеляжу - 0,8 мм.
Товщина обшивки у середній частині фюзеляжу - 0,8 мм.
Заклепки (по обшивці): форма - з сочевиця-подібної головкою; матеріал - сталь, марки Д18; діаметр - 2,6-3 мм.
Вантажні двері, літака Ан-2, мали наступні розміри: висота - 1,53 метра; ширина - 1,46 метра.
Ліхтар кабіни пілотів - опуклий з боків. Здійснюваний огляд - назад / вниз.
Вантажна (пасажирська) кабіна: внутрішні розміри (довжина х ширина х висота) - 4,1 х 1,6 х 1,8 метрів; ілюмінатори - 10 одиниць.
Крила
Профіль крил - Р-ІІ (ЦАГІ). (Товщина - 14%.)
Коробка крил - одностоякова. (Стійки - I-зворотні.)
Площа крил: верхнього крила - 43,55 м2; нижнього крила - 27,96 м2; повна - 71,51 м2.
Крила - дволонжеронні. (Лонжерони (на 15% і 60% хорди) - двотаврового перетину.) (Полки лонжеронів, утворені, пресованими косинцями.)
Верхнє крило, забезпечено передкрилками (автоматичними), елеронами (щілинними / зависаючими), закрилками. (У верхньому крилі, може бути встановлено, шість паливних баків - 1200 літрів (900 кг) бензину.)
Нижнє крило, забезпечено закрилками (щілинними).
Площа оперення: горизонтального - 11,38 м2 (спочатку), 12,28 м2 (пізніше); вертикального - 5,85 м2.
Триммерами, обладнані - лівий елерон, лівий руль висоти, руль напрямку.
Довжина середньої аеродинамічної хорди - 2269 мм.
Шасі
Шасі - пірамідальної схеми. (Колеса - напівбалонні: головні - 800 х 260 мм; хвостове - 470 х 210 мм.)
Шасі літака Ан-2 (Лижний): лижі - спеціальні / виготовлені з дюралюмінію / у плані прямокутні / обладнані гальмівними гребінцями, з пневмоуправлінням. (Площа головних лиж - 2,18 м2. Площа хвостових лиж - 0,6 м2.)
Повітряний гвинт
Найменування: В-509.А.Д.7 / чотири лопаті шаблевидної форми / діаметр - 3,6 метрів. (У подальшому, був замінений, повітряним гвинтом, типу АВ-2.)
Вагові характеристики
Нормальна злітна маса, для літаків Ан-2 (більшості модифікацій) - 5250 кг.
Максимальна маса, літака Ан-2: злітна - 5500 кг; посадочна - 5250 кг.
Маса порожнього літака (без обладнання кабіни): 3320 кг (вантажно-пасажирський варіант); 3250 кг (сільськогосподарський варіант).
Екіпаж літака Ан-2 - 2 особи х 80 кг.
Маса авіаційного двигуна (АШ-62ІР) - 567 кг.
Маса палива і пально-мастильних матеріалів: бензин - 250 кг (вантажно-пасажирський варіант) і 300 кг (сільськогосподарський варіант); масло - 50 кг (вантажно-пасажирський варіант) і 50 кг (сільськогосподарський варіант). (Маса палива (бензину), з використанням додаткових баків - 900 кг.)
Маса обладнання і реагентів: пристрій для запилення - 135 кг; пристрій для обприскування - 120 кг; хімікати - 1405 (1500) кг.
Корисне навантаження - 1515 кг.
Перевантаження
Руйнівне перевантаження: загальне - 5,61; для шасі - 4,39; для поплавків - 5,18.
(Діапазон центрівок (при польотній масі - 5500 кг): на шасі - 17%-33% С.А.Х.; на поплавцях - 19,2% С.А.Х.)
Швидкісні характеристики
Максимальна швидкість: у землі - 239 км/год (Ан-2) і 223 км/год (Ан-4); на висоті 1500 метрів - 256 км/год (Ан-2) і 233 км/год (Ан-4).
Швидкість відриву від землі - 70 км/год.
Швидкість набору висоти - 140 км/год. (Час набору висоти: 1000 метрів - 5,4 хвилин; 3000 метрів - 16 хвилин.) (Швидкопідйомність - 3,1 м/с.)
Посадочна швидкість - 69-85 км/год.
Злітна дистанція: з набором висоти 10 метрів - 320 метрів; з набором висоти 25 метрів - 540 метрів.
Управління
Управління літаком Ан-2 - подвійне / змішаного типу (здійснюється, з допомогою тросів і тяг.
Економічність
Витрата палива, літака Ан-2, становить - від 118 до 185 кг/год - від 0,55 до 0,75 літра, на 1 км шляху (від 0,4 до 0,53 кг, на 1 км шляху).
Роман І. Цвєтков - Ан-2 - сімдесят років виробництва (Україна / Польща / Китай). 2016.

 

Просмотров: 114 | Добавил: Купчинский | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar