23:22
AMX-GIAT AMX-10RC - БРМ (Франція) 1976

Категорія бронетехніки - бойова броньована машина (ББМ). Субкатегорія ББМ - бойова розвідувальна машина (БРМ). Субкатегорія БРМ - колісний танк. Тип шасі - колісне (6х6). БТОТ (озброєння) - гарматно-кулеметне. Категорія двигуна - дизельний. Тип трансмісії - МТ.

Загальні відомості
Колісна бойова машина AMX-10RC, дослідний зразок якої, був виготовлений фірмою G.I.A.T. у 1971 році, призначена для ведення розвідки, безпосередньої вогневої підтримки піхотних підрозділів і боротьби з танками супротивника. Французькі інженери і конструктори, в давній суперечці про переваги і недоліки колісних і гусеничних машин, знайшли дуже цікавий вихід - вони створили на основі, майже однакового корпусу, одних і тих же вузлів і агрегатів, дві машини - гусеничну АМХ-10Р (БМП) і колісну AMX-10RC (БРМ). Проте, оснащення мотопіхотних підрозділів, новими гусеничними БМП, в середині 1970-х років, було важливішим і, у результаті, колісна БРМ АМХ-10RC, стала поступати на озброєння сил швидкого реагування Франції, тільки в 1979 році.
Корпус БРМ, зварений з листів алюмінієвої броні і забезпечує захист екіпажа від куль і осколків артилерійських снарядів. В цілому, корпус залишився таким же, як і у БМП і зміни з'явилися, тільки у зв'язку, з установкою колісного рушія. Відділення управління, розташовується в передній частині машини, де водій має індивідуальний люк, із зрушуваною убік кришкою. Спостереження водієві при водінні у бойовій обстановці, забезпечують три перископні оглядові прилади, в кришці люка. У середній частині корпусу, розташовано бойове відділення, яке включає - тримісну вежу ТК-105 (кругового обертання). Головною особливістю БРМ, являється наявність потужного озброєння, яке дозволяє назвати AMX-RC - колісним танком. БРМ озброєна 105-мм гарматою МЕКА-105/48 і спареним з нею, 7,62-мм кулеметом. У боєкомплект машини, входять 40 снарядів (осколково-фугасних і кумулятивних) і 4000 патронів. Кумулятивний оперений снаряд, що має початкову швидкість - 1100 м/с, пробиває на дальності 1200 метрів, броню товщиною 150 мм. Приводи наведення гармати і вежі - електрогідравлічні. Озброєння стабілізоване в двох площинах, що дозволяє вести вогонь під час руху. Кути наведення гармати у вертикальній площині - від -8° до +15°. У вежі розташовані місця командира, навідника і заряджаючого.
Командир екіпажа, має у своєму розпорядженні перископний приціл АРХ М-389, зі збільшенням - від 2 до 8. Для ведення бойових дій вночі, у вежі встановлена телевізійна система Thompson, здатна працювати, в умовах слабкої освітленості. Зображення від телекамери, виводиться на невеликі екрани, на панелях управління командира і навідника. Крім того, система управління вогнем, включає лазерний далекомір, цифровий балістичний обчислювач, датчики, які вимірюють горизонтальну і вертикальну швидкість мети, а також датчики атмосферних параметрів. Машина має хорошу прохідність по бездоріжжю і являється амфібією. Її рух на плаву, здійснюється двома водометними рушіями. Гідропневматична підвіска, забезпечує зміну кліренсу машини - від 0,2 до 0,6 метрів. Повороти бронеавтомобіля, робляться, шляхом гальмування коліс одного борту, за допомогою такого ж планетарного механізму повороту, як і у гусеничної БМП. У моторно-силовому відділенні, в кормовій частині корпусу, до 1983 року, встановлювався дизельний двигун Renault HS-115, потужністю 280 к. с. (аналогічний мотору БМП АМХ-10Р), який забезпечував машині запас ходу - 800 км. Пізніше, стали встановлювати, економічніший дизель GF.II.SRX, що дозволило збільшити запас ходу до 1000 км. Машина оснащена, також, системою захисту від зброї масового ураження.
БРМ АМХ-10RC, поступили на озброєння Іноземного легіону Франції, який входить до складу сил швидкого реагування і брали участь в операціях ООН у Боснії і Герцеговині, а також в Албанії. Підрозділи французької армії, озброєні AMX-10RC, також, брали участь в операції Буря в пустелі, де показали хорошу рухливість і маневреність. Проте, були виявлені і недоліки AMX-10RC - зокрема, недостатнє бронювання, що привело до втрат. Тому, в 1994 році, виготовили AMX-10RC, з новою вежею TML-105 (збільшеного розміру), в якої встановлена, 105-мм гармата G.I.A.T. Бронювання корпусу і вежі - посилили. Телевізійну систему, замінили на інфрачервону систему нічного бачення. Усі ці доопрацювання, привели до збільшення маси машини, яка втратила здатність плавати.

Тактико-технічні характеристики (AMX-10RC)
Екіпаж - 4 людини.
Довжина (c гарматою вперед) - 9150 мм.
Довжина (по корпусу) - 6357 мм.
Ширина (загальна) - 2950 мм.
Висота (по даху вежі) - 2290 мм.
Бойова маса - 15880 кг.
Подоланна стінка - 0,8 метра.
Максимальний кут підйому - 50 відсоток.
Максимально-допустимий крен - 30 відсотків.
Подоланний рів - 1,65 метра.
Ширина колії - 2425 мм.
Основне озброєння, складається з 1 105-мм гармати F2 (Боєкомплект - 38 снарядів.).
Додаткове озброєння, складається з 1 7,62-мм співісного кулемета (Боєкомплект - 4000 патронів.). 2 димових гранатомета.
Силова установка - 1 бензиновий двигун R6? Baudouin Model 6F.11 SRX (280 к. с.).
Питома потужність - 16,45 к. с./тонну.
Перебуває на озброєнні країн: Франція.
Статус: роки виробництва - 1976-1994 (457 одиниць), роки експлуатації - з 1981.

Просмотров: 121 | Добавил: Купчинский | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar