23:26
Chrysler Defense M48 Patton III - Середній танк (США) 1953

Категорія бронетехніки - танк. Субкатегорія танка - середній танк. Тип шасі - гусеничне. БТОТ (озброєння) - гарматно-кулеметне. Категорія двигуна - бензиновий. Тип трансмісії - ГМТ.

Загальні відомості
Танк М48 Patton III (машина була так названа, на честь американського генерала - Джорджа Паттона, який, в роки Другої світової війни, командував 3-ою армією США, в Європі), був прийнятий на озброєння армії США, в 1953 році. Конструктивно, він продовжує лінію розвитку танків М46 Patton I і М47 Patton II і відрізняється від них, передусім, броньовим захистом і озброєнням.
Корпус танка, являє собою, одне відливання, вагою 13 тонн. Товщина лобової і бортової броні, складає, відповідно, 120 і 75 мм. У відповідності, з прийнятою на танке, традиційною схемою компонування, в передній частині корпусу, на регульованому сидінні, розташовується механік-водій, який управляє танком, за допомогою штурвалу, важеля перемикання передач і педалі гальма. Для ведення спостереження, він має перископні прилади, a також інфрачервоний перископ.
За відділенням управління, знаходиться бойове відділення, в якому встановлена, півсферична вежа з озброєнням. Як і корпус танка, вежа виконана, з одного відливання. Її вага, складає 6,3 тонни. Максимальна товщина лобової броні вежі, дорівнює 152 мм.
Основне озброєння, складається з 90-мм танкової гармати M41. Ствол гармати, має вставну трубу, яку можна замінити, в польових умовах. Для видалення газів з каналу ствола, гармата забезпечена ежекційним пристроєм. Для наведення гармати на мету, використовується, електрогідравлічний і ручний приводи. Стрільбу з гармати, може вести, як командир танка, так і навідник. Командир, користується, стереоскопічним прицілом-далекоміром - Т46, a навідник, має перископний і телескопічний приціли. Приціл-далекомір, гармата і перископний приціл навідника, через балістичний привід, пов'язані між собою, балістичним обчислювачем. Визначена далекоміром відстань, автоматично вводиться в сітки самого прицілу-далекоміра і прицілу навідника, тобто, вони автоматично, встановлюються в положення, яке відповідає заміряній дальності.
У системі управління вогнем, є спеціальний датчик, який вносить поправки, на дериват, паралакс прицілу, втрату початкової швидкості (внаслідок зносу ствола), нахил цапф, невідповідність зовнішньої і внутрішньої температури.
Для ведення вогню по повітряних цілях, на даху вежі, встановлений 12,7-мм зенітний кулемет. Тургель кулемета, має дистанційне керування, за допомогою якого, командир танка, може вести стрільбу з кулемета, знаходячись усередині вежі. На перших серіях танка М48, встановлювалися, два співвісних 7,62-мм кулемета. Згодом, від одного з них, відмовилися.
На танке встановлений, 12-циліндровий V-образний карбюраторний двигун, повітряного охолодження - Continental АV.1790.5В (Continental АV.1790.7, Continental АV.1790.7В, Continental АV.1790.7С). Потужність двигуна, складає 810 к. с., при 2800 об/хв. Від двигуна, крутний момент, передається, на розташовані ззаду, провідні колеса, через гідромеханічну силову передачу Allison Cross-Drive і одноступінчаті бортові редуктори.
У танке використана, індивідуальна торсіонна підвіска, з гідравлічними амортизаторами.
З кожного боку корпусу, є, по шість спарених опорних катків, які забезпечені, обгумованим ободом. Верхня гілка гусениці, підтримується п'ятьма катками. Гусениця - сталева, з гумометалічним шарніром.
Прохідність танка, характеризується наступними показниками - максимальний кут підйому - 30 градусів, висота вертикальної стінки - 0,9 метра, ширина рову - 2,59 метри, глибина подоланного, без підготовки, броду - 1,2 метра. Після підготовки, танк може долати броди, глибиною до 2,6 метрів.
Із-за використання карбюраторного двигуна, запас ходу по паливу, відносно, невеликий - 112 км. Тому, для танка, був розроблений комплект, з чотирьох додаткових зовнішніх баків, загальною місткістю - 830 літрів. За допомогою швидкорознімних з'єднань, ці баки, підключаються до паливопровіду, який подає бензин, до паливопідкачуючого насосу двигуна.
До складу внутрішнього устаткування танка, входять, засоби захисту від зброї масового ураження, обігрівач, для обігріву бойового відділення і відділення управління, в зимовий час, a також, необхідні засоби зв'язку і танковий переговорний пристрій.
Для підтримки бойових характеристик танка, на прийнятному рівні, було реалізовано, декілька програм його модернізації.
Танк M48A1, в 1954 році, обладнаний стабілізаторами гармати, в двох площинах наведення. Зенітний кулемет, був встановлений, в спеціальній командирській вежі.
У 1956 році, випущений танк М48А2, зі збільшеною, до 46 тонн, бойовою масою, за рахунок зміни його габаритів і посилення броньового захисту вежі. У силовій установці, замість карбюраторного двигуна, використаний економічніший двигун - Continental АV.1790.8, з системою безпосереднього уприскування палива, що дозволило збільшити запас ходу, до 260 км, a c використанням додаткових баків - до 310 км. Гармата танка, забезпечена новим, одинсекційним дульним гальмом. Для зниження інфрачервоного випромінювання, передбачені заходи, по охолодженню відпрацьованих газів двигуна, перед викидом їх в атмосферу. На варіанті М48А2С, відсутній натяжний ролик, між провідним колесом і заднім опорним катком.
У ФРН, у кінці 1970-х років, 650 танків М48А2С, були модернізовані, у варіант M48A2G.A2. На нім, була встановлена англійська, 105-мм гармата L7A3, що дозволяло застосовувати, уніфіковані боєприпаси танків Leopard-1, Centurion і М60. Його кулеметне озброєння, полягало, із спареного з гарматою, 7,62-мм кулемета і зенітного кулемета, того ж калібру, який мав, круговий сектор обстрілу, з кутами підвищення від -10 до +75 градусів. Останній, можна розміщувати, на турельної установці командирської вежі нової конструкції, в яку вбудовано, вісім оглядових перископів.
Для ведення бойових дій вночі, танк оснащується комбінованим приладом (без підсвічування) спостереження - ВМ8005, для механіка-водія і командира, a також нічним прицілом (без підсвічування) - PZB200, для командира і навідника.
Танк М48А3, являє собою, минулий модернізацію в 1967 році, танк M48A1, на якому встановлені, двигун, з безпосереднім уприскуванням палива Continental AVDS.1790.2A і нова трансмісія. На танке, змонтована нова командирська вежа, а в систему управління вогнем, введені нові, оптичний далекомір навідника - M17B1C і телескопічний приціл - M105. За цією програмою, були модернизованы, 1600 танків.
Танк М48А4, серійно не випускався. Він єявляє собою, комбінацію шасі танка М48 і вежі танка М60А2, з 152-мм знаряддям (пусковою установкою).
Танк М48А5, створений у відповідності, з початою в 1975 році, програмою модернізації танків M48A1 і М48А3. Танк озброєний, нарізною 105-мм гарматою М68, з системою управління вогнем, танка М60. На вежі, встановлені димові гранатомети. У моторно-трансмісійному відділенні, змонтовані, новий дизельний двигун Continental AVDS.1790.2D і гидромеханическая трансмісія GMC CD 850-6A.
Танковою промисловістю США, було випущено, 11708 танків М48. Окрім армії США, великі партії цих танків, отримали збройні сили Туреччини (3000 одиниць), Греції (1100 одиниць), Республіки Корея (1000 одиниць), Ізраїлю (600 одиниць), Пакистану (345 одиниць) і інших країн. Значна частина танків, експлуатується досі, а деякі з них, пройшли модернізацію, за національними програмами модернізації танків.
На базі М48, створений цілий ряд бойових і спеціальних машин, у тому числі, вогнеметний танк М67, БРЕМ M51, БРЕМ М88, танк-мостоукладальник AVLB.

Модифікації (M48 Patton III)
M48
M48C
M48A1
M48A2
M48A2 AVLB
M48A2C
M48A3
M48A3 Model B
M48A4
M48A5
M48A5 AVLB
M48A5 PI
M67 Zippo

Тактико-технічні характеристики (M48А3 Patton III)
Екіпаж - 4 людини.
Максимальний кут підвищення знаряддя - +19 градусів.
Максимальний кут відміни гармати - -9 градусів.
Максимальна дальність стрільби - ? метрів.
Довжина (c гарматою вперед) - 8686 мм.
Довжина (по корпусу) - 6882 мм.
Ширина (загальна) - 3631 мм.
Ширина (по гусеницях) - ? мм.
Висота (по даху вежі) - 3124 мм.
Бойова маса - 47173 кг.
Бронювання вежі - 110 мм (лоб), 76 мм (борт), 50 мм (корма) і 25 мм (дах).
Бронювання корпусу - 101-120 мм (лоб), 51-56 мм (борт), 44 мм (корма) і 12,7 мм (днище).
Подоланна стінка - 0,915 метра.
Максимальний кут підйому - 60 відсоток.
Максимально-допустимий крен - ? відсотків.
Подоланний рів - 2,59 метра.
Подоланний брід - 1,219 метра.
Подоланний брід (з підготовкою) - 2,438 метра.
Ширина колії - 2921 мм.
Ширина гусениці - 711 мм.
Діаметр опорного катка - ? мм.
Основне озброєння, складається з 1 90-мм гармати M41 (Боєкомплект - 62 снаряди.).
Додаткове озброєння, складається з 1 7,62-мм співісного кулемета MG (Боєкомплект - 6000 патронів.) і 1 12,7-мм зенітного кулемета MG (Боєкомплект - 630 патронів.).
Силова установка - 1 бензиновий двигун V12 Continental AVDS.1790.2A (750 к. с.).
Питома потужність - 15,89 к. с./тонну.
Перебуває на озброєнні країн: Греція, Ізраїль, Іран, Йорданія, КНР, Ліван, Марокко, Пакистан, Південна Корея, Португалія, Таїланд, Туреччина.
Статус: роки виробництва - 1952-1959 (11703 одиниць), роки експлуатації - з 1952.

Просмотров: 93 | Добавил: Купчинский | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar