23:21
Alvis Cars FV603 Saracen - БТР (Великобританія) 1953

Категорія бронетехніки - бойова броньована машина (ББМ). Субкатегорія ББМ - БТР. Субкатегорія БТР - засіб перевезення особового складу. Тип шасі - колісне (6х6). БТОТ (озброєння) - кулеметне. Категорія двигуна - бензиновий. Тип трансмісії - МТ.

Загальні відомості
Одночасно з розробкою колісного бронеавтомобіля, фірма Alvis, займалася створенням нового колісного бронетранспортера, для моторизованих підрозділів британської армії. Дослідний зразок БТР - FV603 Saracen, який мав спільну з БРМ FV601 Saladin ходову частину, був побудований в 1952 році. На озброєння армії Великобританії, він поступив в 1953 році і в ході серійного виробництва, з 1953 по 1972 рік, було зроблено 1838 FV603 Saracen, частина з яких відправилася на експорт. З озброєння британської армії, ці БТР, були зняті в 1993 році і замінені сучаснішими машинами.
Корпус FV603 Saracen, зварений з листів сталевої броні (максимальна товщина броні - 16 мм). Компонування FV603 Saracen, відрізняється від FV601 Saladin. У передній частині його корпусу, розташований двигун - 8-циліндровий, однорядний, карбюраторний Rolls-Royce В.80 Mk.6A (аналогічний мотору FV601 Saladin і по-автомобільному, прикритий броньованим капотом). Для захисту радіатора, в передній частині корпусу, встановлені броньові грати.
Трансмісія машини - механічна коробка передач, роздавальна коробка, карданна передача і знижуюча передача. Середня і задня частині корпусу, утворюють спеціальну закриту рубку, бортові і лобові бронелисти якої, встановлені з нахилом. У передній частині рубки, знаходяться місця водія і командира. Огляд їм забезпечується, через люк в лобовій частині рубки і малі лючки у бічних стінках. Люки закриваються бронекришками, в яких встановлені прилади спостереження. За місцями командира і водія, розташовано місце кулеметника. Над ним розташована восьмигранна закрита вежа, з 7,62-мм кулеметом. Кути обстрілу з кулемета по горизонталі, складають - 360°, а по вертикалі - -12° - +45°. Ззаду рубки, знаходиться відділення для десанта, в даху якого, виконаний круглий люк, над яким на турельної установці, змонтований 7,62-мм кулемет, який використовується як зенітний. Боєкомплект кулеметів - 3000 патронів.
У десантному відділенні, розміщуються, на подовжніх лавках, дев'ять, повністю екіпірованих солдатів. Вихід і посадка десанта, здійснюються через двостулкові двері, в кормовому бронелисті рубки. У бортах машини, над середнім колесом, є невеликі люки для екіпажа машини. У бортах бойового відділення, розташовані, по три прямокутні амбразури, і ще, по дві амбразури - в кормових дверях. Вони використовуються, для ведення вогню екіпажем і десантом з особистої зброї і в нормальному положенні, закриті бронезаслінками.
Підвіска БТР - незалежна, торсіонна, з гідроамортизаторами на кожному колесі. Рульове управління і привід гальм, оснащені гідравлічним підсилювачем. Для зовнішнього зв'язку, є радіостанція.
На базі FV603 Saracen, випускалися - командно-штабна машина FV604 (з відкритою рубкою), командно-штабна машина FV610 (зі збільшеною висотою рубки) і санітарно-евакуаційна машина FV611.
За свою довгу службу в армії Великобританії, FV603 Saracen, активно використовувалися у вуличних боях в Ольстері (у Північній Ірландії), в колоніальних війнах на Малайї (1950-і роки) і в Йемені (1960-і роки). Активно застосовувалися ці машини і армією ПАР, в конфліктах з Анголою і в Намібії. Зараз БТР FV603 Saracen, вже зняті з озброєння в ПАР - знаходяться на консервації. В той же час, машини цього типу, перебувають на озброєнні армій багатьох країн Африки, Південно-східної Азії, Середнього і Ближнього Сходу. У 1990-х роках, фірмою Alvis, був розроблений модернізований варіант FV603 Saracen, з дизельним двигуном Perkins Phaser 180 MTI, потужністю 180 к. с., який притягнув потенційних покупців в Індонезії.

Тактико-технічні характеристики (FV603 Saracen)
Екіпаж - 3 людини.
Максимальний кут підвищення знаряддя - +20 градусів.
Максимальний кут відміни гармати - -20 градусів.
Максимальна дальність стрільби - ? метрів.
Довжина (c гарматою вперед) - ? мм.
Довжина (по корпусу) - 5233 мм.
Ширина (загальна) - 2539 мм.
Висота (по даху вежі) - 2463 мм.
Бойова маса - 10170 кг.
Бронювання вежі - 16 мм (лоб), 16 мм (борт), 16 мм (корма) і 8 мм (дах).
Бронювання корпусу - 10-12 мм (лоб), 12 мм (борт), ? мм (корма) і 12 мм (днище).
Подоланна стінка - 0,46 метра.
Максимальний кут підйому - 53 відсоток.
Максимально-допустимий крен - 42 відсотків.
Подоланний рів - 1,52 метра.
Подоланний брід - 1,07 метра.
Подоланний брід (з підготовкою) - 1,98 метра.
Ширина колії - 2083 мм.
Діаметр опорного катка - ? мм.
Основне озброєння, складається з 1 7,62-мм кулемета (Боєкомплект - 3000 патронів.).
Додаткове озброєння, складається з 2 66-мм димових гранатометів.
Силова установка - 1 бензиновий двигун R8 Rolls-Royce В.80 Mk.6A (160 к. с.).
Питома потужність - 15,73 к. с./тонну.
Перебуває на озброєнні країн: Індонезія, Йорданія, Ліван, Мавританія, Нігерія, ПАР, Шрі-Ланка.
Статус: роки виробництва - 1953-1972 (1838 одиниць), роки експлуатації - 1953-1993.

Просмотров: 118 | Добавил: Купчинский | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar